"Músiques per a un nou món" amb l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, dia 16 de juny 2023

Aquest divendres, 16 de juny de 2023 a les 20:00 h tindrà lloc a l' Auditori Enric Granados de Lleida un concert extraordinari que marca el final d' aquesta brillant Temporada 2022-2023 de grans concert que ens ha ofert l' Auditori de Lleida .
L’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, sota la direcció del mestre Josep Pons, torna a Lleida amb aquestes Tonades del compositor i guitarrista Feliu Gasull (Barcelona, 1959). Tonades és una suite de cançons per a veu, guitarra i orquestra simfònica basada en “les tonades que canten els camperols” en diferents indrets dels Països Catalans. Comptarà en aquesta ocasió amb la veu personal i inconfusible de la cantant Sílvia Pérez Cruz (Palafrugell, Baix Empordà, Girona, 1983).
El programa es completa amb la Simfonia núm. 9, op. 95 d’ Antonín Dvořák (Nelahozeves, avui República Txeca, 1841 - Praga, 1904) , genial compositor romàntic txec, de la regió de Bohèmia, que va anar a Nova York per conquerir Amèrica amb la seva música i es va trobar que Amèrica el va conquerir a ell : va amarar-se de jazz, de música folklòrica i de cants indígenes. Va compondre l’espectacular Simfonia per a un Món Nou que, amb els anys, ha esdevingut una de les més populars de tot el repertori simfònic.
Programa Tonades, per a veu, guitarra i orquestra F. Gasull Quatre Cançons per a veu i orquestra F. Gasull Simfonia núm. 9, op. 95 del Nou Món A. Dvorák